Ievads

3 09 2007

 Vou, vou, ko tik es te nedabūju salasīties xD Jā, jā, jābeidz deguns aiz lielības gaisā celt un jāķeras pie lietas (lol)

O nē, ja kāds domā, ka es to tā atstāšu, tad viņš/a smagi kļūdas :)

Pirmkārt, biju paņēmusi sev mini atvaļinājumu, tāpēc arī tāds klusums. Tālāk, nav gudri skriet uz redakciju, ja neesmu kārtīgi iepazinusies ar likumdošanu un sodiem, ar kādiem tiek sodītas personas, kas pārkāpušas kādu no tiem. Jābūt nodrošinātai ar informāciju, lai mani kā mazu sunīti ar spērienu pa pakaļu no turienes neizmestu.

So: Krimināllikuma (likums Saeimā pieņemts 1998.gada 17.jūnijā) 149. pants:

“(1) Par materiāla labuma gūšanu, izmantojot autortiesību vai blakustiesību objektus, kuri publicēti, izziņoti, izpildīti publiski vai kā citādi izmantoti, pārkāpjot autortiesības vai blakustiesības, soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz diviem gadiem vai ar arestu, vai ar naudas sodu līdz astoņdesmit minimālajām mēnešalgām, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas. (..)”

Un vēl rindkopiņa no http://www.autornet.lv:

“Ko es varu darīt, ja manas autortiesības ir pārkāptas, un ko es varu prasīt no savu tiesību pārkāpēja?

Gadījumā, ja darba izmantotājs ir pārkāpis autora tiesības, likums paredz, ka autors var prasīt vai nu tieši no pārkāpēja vai, griežoties tiesā,
(1) savu tiesību atzīšanu, t.i., prasīt, lai pārkāpējs atzīst, ka autors ir darba autors, kam ir visas tiesības uz darba izmantošanu;
(2) atjaunot to stāvokli, kāds bija līdz autortiesību pārkāpumam, un pārtraukt autora tiesību turpmāku pārkāpšanu. Saskaņā ar šo prasību autors var prasīt, lai no apgrozības tiktu izņemti visi viņa darbi, kas izdoti, importēti, tulkoti, izveidoti bez autora atļaujas, lai tiktu pārtrauktas autora darbu izrādes teātrī, lai tiktu iznīcināti neatļauti atvasinātie darbi utt.;
(3) zaudējumu atlīdzināšanu, ieskaitot neiegūto peļņu vai kompensāciju par tiesību aizskārumu, kuras apjomu tiesa nosaka pēc saviem ieskatiem. Viena no atšķirībām starp kompensāciju un zaudējumu atlīdzību ir tā, ka tiesā ir jāpierāda tikai tas, ka ir noticis autora tiesību pārkāpums, bet nav jāpierāda, cik lieli no tā ir bijuši autora zaudējumi: kompensācijas prasība tiesu padara pieejamāku autoram;
(4) pastāv arī citas prasības, par kuru piemērotību jūsu konkrētajam gadījumam iesakām konsultēties vai nu ar jūsu juristu, vai jūsu autortiesību organizācijā.”

Nobeigumā piebildīšu, ka tika zvanīts juristam, lai pakonsultētos šajā jautājumā, un tieši šobrīd viņš nodarbojas ar ļoti līdzīgu lietu, tiesa gan, viņš aizstāv avīzes intereses. Gaidu zvanu, lai uzzinātu lietas atrisinājumu, un tad, izejot no rezultāta, jādomā, vai vērts “Rītdienas” lietu bīdīt caur tiesu vai arī  tikai pabiedēt ar iespējamo tiesas prāvu, lai panāktu savu.

P.S. Kamõn tauta, cik kvalitatīvas bildes var dabūt ar 1.3 MP telefona kameru? :D Maza tā bilde izskatās kaut cik sakarīgi.


Darbības

Information

20 responses

3 09 2007
Zemene cīnīsies par savām tiesībām » Pods.lv - Latvijas interneta pods

[…] aizgūta no Zemenes bloga. Šodien viņa ir atgriezusies no mini atvaļinājuma un izskatās, ka gatavojās kautiņam. Nobeigumā piebildīšu, ka tika zvanīts juristam, lai pakonsultētos šajā jautājumā, un […]

3 09 2007
mxz

Es, iespējams, esmu palaidis garām diskusiju, bet man tāds jautājums – kādā veidā viņi šo bildi ieguva? Respektīvi, kādā vietā tu viņu tiki publicējusi, kur viņa bija brīvi pieejama nolādēšanai? Tepat savā blogā? No turienes arī viņi to paņēma?

3 09 2007
zemene

Mhm, pagājusā gada augusta rakstā.
Kaut gan tomēr pieļauju, ka darīts bija vienkāršāk: Google searchā ievadīts “vecrīga”, attēli un- ko mēs redzam pirmajā lapā?

3 09 2007
Mfz

Ja tu padotos, tad pirmajā septembrī snigtu. Vispār visu cieņu, ka šitā cīnās.

3 09 2007
SkaKri

Sadod. ;)

3 09 2007
ronis

Prasi 10Ls kompensāciju par katru eksemplāru un būs ok :D

3 09 2007
Zandis

Neskatoties uz to, ka mēs dzīvojam Latvijā, kur visiem viss ir pohuj (es atceros laiku, kad ļoti labi iepazinu alfas Elkor telpas), es uzskatu, ka tu uzvarēsi, Zemen.

3 09 2007
Krist2ps

Vaig, vaig jamiem tā kārtīgi pa mici sadot … asinis vaig! Tauta gaida! Ceru, ka uzvarēsi! Turēšu īkšķus! :]

4 09 2007
mxz

Nezinu, Latvijas autortiesību likums laikam tāds nesakārtots. Mēnešiem otra puse tikai stieps un stieps gumiju, novilcinās. Kur reāls pierādījums, ka tā bilde tik tiešām ir tava? Es zinu, ka ir, bet reāli – kā to pierādīt? Tavā lapā arī nav satura lietošanas nosacījumu? Vai tad tas, ka tu kaut ko esi publicējusi savā pus-anonīmajā lapā uzreiz padara to par tavu? Kā tu pierādīsi, ka tā ir tava bilde un ka tu to uzņēmi tad? Pret bagātu, lielu izdevēju noteikti būs pagrūti tādā veidā cīnīties.

4 09 2007
zemene

Pierādīšu tā, ka tā bilde vēl joprojām atrodas uz mana telefona, kur properties var apskatīties datumu un laiku, kad bilde uzņemta. Turklāt, pārdēvējot manu bildi par *.txt failu, redzams, ka tā uzņemta ar SGH-D500. Šaubos, ka avīzes fotogrāfi izmanto telefonu bilžu uzņemšanai.
Internetā bilde atrodas uz wordpress.com servera. Vai arī citas avīzes bildes ir te?
Bildes adrese sākas ar zemene.wordpress.com, man ir parole, lai piekļūtu šai lapai, tāpat varu pierādīt arī to, ka e-pasts un skype konts, kas minēts šajā lapā pieder man.
Beigu beigās- varu dabūt vismaz 5 cilvēkus, kas apstiprinās, ka es 2006.gada 26.augustā stāvēju pie Melngalvju nama un ar telefonu uzņēmu šo bildi, kā arī cilvēkus, kas apstiprinās mani kā šīs lapas “īpašnieci” un rakstu autori.

5 09 2007
ķirsītis

Izklausās pēc vidējā latvieša, kam nav ko darīt. Varbūt sanāk pašam sev apliecināt, ka spēj pabļaut skaļāk par Andri no blakus mājas :) Cepties cepšanās dēļ ir tik jēli, ka nezinu..

Un pierādīsi, ka tā ir tevis fočēta bilde. Un? Gribi nopelnīt kāpostiņu? Ak, lētucis un tizlums.. Vai Tev paliks uzreiz “garāks” un draugi Tevi uzskatīs par krutāku? :) :) :) … Smiekls nāk, cilvēciņ..

5 09 2007
mxz

Es domāju, ka noteikti vari mēģināt kādu naudiņu dabūt. Galu galā – lieka nauda vienmēr noder :)

5 09 2007
mxz

Respektīvi, Autortiesību likumu vajag kādu reizi taču pamēģināt praksē izmantot arī. Savādāk kāda no tā jēga?

5 09 2007
Hehe

Baidos, ka drīz nonāksim pie tā, ka es kāds vārdu “IR” vai “ATKAL” pasludinās par savu īpašumu un par tā izmantošanu nāksies maksāt. Zagt, protams, ir slikti, taču viens ir “nozagt” uz ceļa atrastus 2 santīmus, bet pavisam kas cits ir apzināti zagt miljonus no seifa. Nevienu neizstāvu, bet šis gadījums izskatās vairāk pēc kļūdas nevis apzinātas zādzības. Bet ja vēlies kašķēties – lai tev veicas!

5 09 2007
Zandis

Ķirsīti, man liekas, zemenei garāks nepaliks. Man točna tā liekas…

5 09 2007
ZerroQ

manuprāt pareizi vien ir, pierādīt savu, ko dzīvē sasniegsi, ja nepūlēsies pierādīt savu taisnību, situācijās, kur tas ir iespējams. Visu cieņu ja izdosies, turam īkšķus :)

6 09 2007
zemene

jā ķirsītis ir super foršs, tu laikam no mīlestības paēdis topi. Benzīnu par mīlestību nenopirksi.

Kļūda, ne kļūda, bet nezināšana un neuzmanība no atbildības neatbrīvo, un, tā kā es esmu no piekasīgajiem cilvēkiem, es to tā neatstāšu, man alga nav divi tūkstoši mēnesī, un šobrīt mani nodarbina jautājums par personīgā ekonomiskā pamata veidošanu.

7 09 2007
rolis

oooooooo

8 09 2007
ZerroQ

ar nepacietību gaidu nekst mesedžu kā tev tur veicas ‘zemen’, jo īstenībā ir daudz jo daudz cilvēki, kas pamana visādas, lietas, kas ir savā ziņā netaisnīgas utml. bet ko tālāk ? – cik es zinu, lielākā daļa vnk atmet ar roku un nodomā ‘ lai jau tā paliek’ bez maz vai, ko ta es tur iešu ķēpāties… nedaudz līdzīga situācija bijus, kad ar čaļiem gājām uz SK (studentu klubu) apsardze, nepamatotu iemeslu dēļ nelaida mūs iekšā, uz vietas uzrādijām, ka visiem ir pāri 18tajam gadam un tas tikai vēl spēcīgāk, lika apsargiem neielaist mūs iekšā, tāda sajūta, radās, ka visi zem 18 – laipni lūgti, tie, kas virs 18 – laiks gulet beerni. Nākošajā rītā sazvanījām SK menedžeri un apskaidrojot situāciju, viņa noskaidroja, ka šāds incidents tiešām ir noticis un iemeta mūsu vārdus vip sarakstā uz nākošajiem diviem pasākumiem, kā kompensāciju un vēl atvainojās par notikušo. Tā, ka go on ;)

18 12 2007
ikreicberga

:D

Komentēt

