Klusībā

12 01 2007

Lasu te Poruku un apdomāju, cik lielā mērā viņam piekrītu.

“Mīlē klusībā un nesaki nekad: “Es tevi mīlēju,” – īsta mīlestība ir arī bez vārdiem jūtama…” (domāts “es tevi mīlu”)

It kā jau tā ir, bet kāpēc tad tie ir tie vārdi, kurus gaidām no otra cilvēka? “Es to varu izlasīt tavās acīs…” Bet cik reāli ir kaut ko izlasīt acīs? Vai tad nav tā, ka patiesībā lasīšana no acīm ir vēlēšanās tajās izlasīt ko konkrētu? Mēs sev iegalvojam, ka redzam tur to, ko mēs vēlamies redzēt. Jūtas, zemapziņa, tas ir tas, ko nevar izmērīt, jo tam nav fiziskas formas, jo reāli visa tā nav, ir tikai skaistas iedomas un reāli sapņi.

Iespējams, ka, pasakot šos trīs vārdus, tieši tajā brīdī, kad tie tiek izrunāti, šis teikums zaudē savu burvību un kļūst par nodrāztu ikdienas teicienu. Es mīlu saldējumu, es mīlu kafiju, puisītis mīl meitenīti 3.klasē, bet es mīlu tevi, kaut gan man nav nekādu dziļo jūtu pret saldējumu, vārdu jūtas definējot nevis kā patiku, bet kaut ko dziļāku, ziedošanās vērtu.

Bet vai uzrakstīti šie vārdi neizskatās savādāk?.. un patiesāk?

Un tomēr – nebūs pareizas un nepareizas atbildes vai pareizas un kļūdainas rīcības, jo, kamēr nebūs viena konkrēta, neapstrīdāma un nepapildināma skaidrojuma mīlestībai, tikmēr variāciju un viedokļu būs tik, cik cilvēku.

Darbības

Information

17 responses

12 01 2007
Shadowbird

Kurš tad veselā saprātā saka “es mīlu” par nedzīvām lietām?

12 01 2007
nombre

taapeec es esmu par to lai shie vaardi skan ne vairaak kaa 6as reizes gadaa

12 01 2007
msmarii

Poruka laikā tas arī varēja būt patiesi, bet mūsdienu sabiedrība ir notrulināta, tā saprot pārsvarā tikai tiešus tekstus :) Un tomēr es arī neatbalstu to ikdienas “es tevi mīlu”. Ja to atkārto katru dienu, vienā brīdī tas vairs nav patiesi. Ir jāsaka tad, kad gribas pateikt, bet pārējā laikā jau tāpat jūt – mīl vai nē. Piemēram, arī tā ir atzīšanās mīlestībā – pūst savu elpu uz otra rokām brīdī, kad tiek kāsti kartupeļi, lai karstais tvaiks neapsvilina.

12 01 2007
kariina

es MĪLU šokolādi.
es MĪLU smagu mūziku.
es MĪLU kafijas/vaniļas smaržu.
http://kariiniite.wordpress.com/2006/11/07/ko-tu-mili/

13 01 2007
Ivars

“es mīlu” jau ir dikti bieži lietots :D izdomājam kko jaunu? :D nu nav taču svarīgi analizēt kas un kā svarīgi ir just.

13 01 2007
Shadowbird

kariina: Lūk arī iemesls, kādēļ tev jāšaubās šo vārdu teikšanas cilvēkam lietderību. Ja “es tevi mīlu” saka no sirds un tad, kad to tā jūt, nevis vienkārši “dēļ ķeksīša” vai tāpēc, ka iederās (piem., atvadoties), tad jēga nezūd, neatkarīgi no teikšanas biežuma.

13 01 2007
kariina

Shadowbird: es nešaubos. es to saku no sirds. es MĪLU /augšāminēto/. nevis patīk bet MĪLU!
bet daži/daudzi to nespēj saprast.

13 01 2007
rūķītis sūdiņš

Tas Poruka teiciens darbojās kādreiz, kad sekss bija 4x – 12 x dienā (avots: The Complete History of Making Latvian Family Relationship Very Strong, M. Martinsons, Atēna, 1999″. Toreiz tiešām nekas nebija jāsaka. Tu tikai paskaties tā riktīgi cieši un viss. Žalūzijas aizveras, gaisma nodziest, bērni palien zem gultas un saulespuķes pagriežas pret sienu. Iestājas Poruka teiciens. Šodien situācija ir cita: stress, skola, karjera, sports, paaudžu konflikts, institūts, universitāte, ekonomika, politika, karš, sasilšana, radiācija, inflācija, prostitūcija, korupcija utt. Tādēļ vairs neatliek laika un enerģijas bezvārdu komunikācijai, kuras laikā jautājumi netiek uzdoti. Likumsakarīgi – katru reizi, kad mūsu dzīvesbiedrs goes like “hey, what about some nice fuck’n’roll? “, mēs atbildam “Es tevi mīlu, bļe, baigi nāk miegs”.

14 01 2007
Zandis

“Kurš tad veselā saprātā saka “es mīlu” par nedzīvām lietām?”
Shadowbird, tu neesi mazs gejs?
Atbildot uz jautājumu – es un pietam vēl ar abām rokām. Vēl paprasi man, kā var ar rokām teikt.
Un tagad, gudriniek, paskaidro manu kļūdu.

14 01 2007
Shadowbird

Zandis, nezinu, ko tu domā ar mazs, bet gejs, cik zinu, neesmu (kopš pēdējoreiz pārbaudīju).
Kļūda ir pietiekami lielā iespēja, ka, ja tu mīli priekšmetus, ēdienus utt., tad cilvēkam, kuru tu arī mīli, tas var likt justies tā, ka tev nav atšķirības – ēst saldējumu (vai ko nu tu mīli) vai samīļot otru.

14 01 2007
Zandis

“Zandi”, nevis “Zandis”.
Iedomājies, ja es tevi uzrunātu, piemēram, kā “Mārtiņš”. “Mārtiņš, aizskrien pēc saldējuma, jo es to mīlu.”

Tev nav pārliecības, ka neesi gejs, ja reiz jāpārliecinās par to pārbaudot, ja?

Es nezinu. Laikam es vienīgais tad tāds esmu, kurš uzskata, ka tas ir tik ļoti bērnišķīgi, uzskatīt, ka manai mīļotajai sievietei varētu šķist, ka mans “es tevi mīlu” ir pliki vārdo, jo redz’, es esmu to teicis arī par saldējumu. Nu ja esi atradis duru, tad man žēl tevis.

14 01 2007
Shadowbird

Labi, Zandi. Drīksti uzskatīt mani par geju (mazu vai lielu, vienalga), ja jau mana seksuālā orientācija tev ir tik ļoti svarīga (no piedāvājumiem gan, ja tādi būs, atteikšos, jo, kā saka, sirdī tomēr nejūtos).

Tev gan dzīvē viegli ne? Ja reiz meitenei kāds tavs paradums traucē, značit – dura, aiziet nākamo! Skaidrs, ka tavās attiecībās problēmu nav un nebūs, bet, ja godīgi, padomu šajā jomā es tev neprasītu.

14 01 2007
Zandis

Ak, atteiksies no piedāvājumiem… Žēl, ko padarīs…:(

“Ja reiz meitenei kāds tavs paradums traucē, značit – dura, aiziet nākamo!” Kur es to tiku minējis? Un kas vispār par paradumiem? Paskaties, iesākām ar to, ka teikt “es tevi mīlu” uz “lietām” ir slikti. No tā visa izsecinot sanāk, ka tas mans “Es tevi mīlu, saldējum!” ir mans paradums? Es nenoliedzu, ka es esmu teicis, ka mīlu vai dievinu šokolādi vai pirotehniku, bet goda vārds – tas nav mans paradums.

Karoče pasveicini savu debīlo meiteni vai sievieti (vai vīrieti).

15 01 2007
Shadowbird

Hm. Un man likās, ka tu gribi diskutēt. Izrādās, tev vienkārši vajadzēja ieganstu, lai piesauktu homoseksualitāti un lai cilvēku, par kuru neko nezini (t.sk., vai tāds vispār ir) sauktu par debīlu. Nu neko, žēl protams, ko padarīsi… :(

15 01 2007
Zandis

Tieši tā. Žēl. Bet varbūt tomēr atbildēsi?

15 01 2007
Shadowbird

Nē, jo es neatzīstu vardarbību.

15 01 2007
rūķītis sūdiņš

Es gan atzīstu! Vardarbība reāli ieper, jo atrisina gandrīz visas situācijas, un tev nav jāprasa atlauja sirdsapziņai, vienkārši paņem un uzmet traktoru uz oponenta virsū. Zemene reku arī var izsist ar roku cauri Mottem, ja vajag. Zandi, panac šu, ir runāšana.

Komentēt

